13. nädal

 IT-tugilahendused 


Tehnoloogiline lahendus või erivajadusega inimese abivahend?

Esmapilgul on abitehnoloogiad perifeersed seadmed: klaviatuurid, nupud, käepidemed, ekraaniliidesed. Need näevad välja nagu seadmed. Seega on loogiline liigitada neid IT-infrastruktuuri alla?

Nende ülesanne ei ole aga mitte ainult signaalide edastamine süsteemi, vaid ka kadunud võime taastada suhtlemine ümbritseva maailmaga. Seetõttu on nad lähemal kuuldeaparaadile või ratastoolile kui printerile või skannerile. Küsimus ei ole mitte tõhususe parandamises, vaid põhilise ühiskonnaelus osalemise võime tagamises.

Seega on sellised lahendused eelkõige sotsiaalsed vahendid, kuid IT-põhised. Ja need nõuavad integreeritud lähenemist.
 


punktkirja sülearvuti


Kuidas korraldada tehnoloogia rakendamist?

Selleks, et sellised tehnoloogiad tõesti aitaksid, on meil vaja selget süsteemi:

  • Sotsiaal-, majandus- ja haridusministeeriumi ühine töö.

  • Individuaalne lähenemine - valitud lahendused arstide, logopeedide ja IT-spetsialistide osalusel.

  • Ühtse kaasrahastamismehhanismi loomine, mille puhul riik katab olulise osa kuludest (näiteks 80-100%), eriti laste, üliõpilaste ja töövõimeliste inimeste puhul.

  • Investeerida spetsialistide koolitusse, et nad suudaksid nõudmisi adekvaatselt hinnata ja tehnoloogiaid rakendada.
 
Näiteid teistest riikidest:


Soome: Kohalikel omavalitsustel ja sotsiaalhoolekandekeskustel on õigus osta individuaalsete vajaduste jaoks vajalikke abivahendeid.

Suurbritannia: Access to Work programmi kaudu katab valitsus abitehnoloogia kulud, et aidata puuetega inimestel tööd leida.



Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

1. nädal

2. nädal

8. nädal