11. nädal

 Steam: Tarkvara arendus- ja ärimudeli analüüs

 

Tänapäeva tarkvaramaailmas ei ole üha olulisem mitte ainult see, kuidas tarkvara arendatakse, vaid ka see, kuidas seda levitatakse ja kuidas selle taga on äriloogika. Heaks näiteks on populaarne digitaalne mänguplatvorm Steam , mida arendab Valve Corporation. Selles artiklis vaatlen, millist äri- ja tarkvaraarendusmudelit see platvorm kasutab.

 

Tarkvaraarendusmudel: omandiõiguslik arendus koos avatud lähtekoodiga komponentidega

Platvormi lähtekood ei ole avalik ja selle arendamist kontrollib täielikult Valve'i meeskond. See võimaldab ettevõttel säilitada kontrolli kogu süsteemi üle, tagades kasutajatele stabiilsuse, turvalisuse ja tõrgeteta toimimise.

Steam ei eirata siiski avatud lähtekoodiga kogukonda. Näiteks:

  • Steam Deck (Valve'i pihuarvuti mänguseade) kasutab Linuxil põhinevat operatsioonisüsteemi SteamOS, mis põhineb Debian'i distributsioonil.

  • Valve osaleb aktiivselt Proton'i arendamises, mis on tasuta Wine'il põhinev tarkvara, mis võimaldab Windowsi mänge Linuxis käivitada.

Seega võib Steami arendusmudelit iseloomustada kui hübriidset, kus keskne toode on suletud, kuid selle ümber on mitmeid avatud lähtekoodiga projekte, mis parandavad kasutajakogemust ja laiendavad platvormi ulatust.

 

Ärimudel: tarkvara kui teenus (SaaS)

Steam on pidevalt uuendatav ja arenev teenus. Kasutajad saavad:

  •     Osta ja hallata mänge digitaalses raamatukogus,

  •     Uuendusi alla laadida,

  •     Suhelda teiste mängijatega,

  •     Jagada sisu ja muudatusi (Steam Workshop).
Lisaks kasutajatele teenindab Steam ka mängude arendajaid ja turustajaid . Arendajad saavad platvormi kasutada selleks, et:
  •     Müüa oma mänge ja lisaseadmeid,

  •     Kasutada oma mängude integreerimiseks Steamworks tööriistu,

  •     Jälgida müügistatistikat, 

Kõik need funktsioonid toimivad võrguteenusena, mis teeb Steamist tüüpilise SaaSi näite.


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

1. nädal

2. nädal

8. nädal